Smidiga processer

Kostnadseffektiv ekonomisk förvaltning av bostadsrättsföreningar

Under arbetet, som pågått i 15 års tid, märkte vi en stor efterfrågan på kostnadseffektiv ekonomisk förvaltning av bostadsrättsföreningar. Framförallt de mindre och medelstora föreningarna hade inte möjlighet att betala.
Så när Bokföringsbolaget grundades var det en självklarhet att ett av våra erbjudanden skulle vara ekonomisk förvaltning av bostadsrättsföreningar. Och dessutom till fast pris!

Ekonomisk förvaltning

Vår ekonomiska förvaltning omfattar aviseringar, betalningspåminnelser, ekonomiska rapporter, bokföring, årsbokslut och skattedeklarationer. Vi hanterar även attestering och betalning av fakturor, liksom viktiga register och medlemskontroller. Vid behov stöttar vi även styrelsearbete, inklusive utbildning, digitala möten, låneförhandling och fastighetshantering.

  • Avisering och möjlighet att se avierna i vår portal
  • Hantering av betalningspåminnelser för avier
  • Ekonomiska rapporter och årlig budget
  • Löpande bokföring
  • Årsbokslut, årsbudget och föreningens inkomstdeklaration
  • Attestering av fakturor på webben eller via app
  • Betalning av fakturor, skatter och ev löner
  • Lägenhetsförteckning (ett lagkrav)
  • Pantförskrivningsregister
  • Hantera överlåtelser och panter,
  • Ta kreditupplysning vid medlemsansökan
  • Årliga kontrolluppgifter
  • Deltagande på styrelsemöte / digitala stämmor
  • Agera ordförande på föreningsstämmor
  • Utbildningar för styrelsen
  • Inläsning och debitering av mätdata, s k IMD
  • Upphandling av nya lån och låneförhandling med bank
  • Kontraktsskrivning och köhantering för parkering
  • Upphandling av fastighetsförsäkring
  • Momshanteringen vid frivillig skattskyldighet